Sauna na podczerwień

Sauna infrared, czyli tzw. sauna na podczerwień jest doskonałą opcją dla osób, które nie mogą z różnych powodów korzystać z tradycyjnej sauny suchej czy mokrej z powodu dużej wilgotności powietrza. Promienie podczerwone przekształcają się w ciepło, które rozgrzewa podskórną tkankę tłuszczową, mięśnie oraz narządy wewnętrzne. Temperatura, z którą mamy styczność oscyluje w granicach 25 do 60° C, dlatego seans może trwać dłużej niż w tradycyjnych saunach, co sprzyja lepszemu samopoczuciu oraz bardziej efektywnemu działaniu na organizm.
Sauna na podczerwień 15zł

Czas trwana: 15minut

Informacja: 503 803 318

Zabieg nie wymaga skierowania od lekarza

sauna2
    • Zwiększa rozciągliwość tkanek kolagenowych, co jest bardzo ważne w przypadku więzadeł, torebek stawowych, ścięgien, podwięzi czy błony maziowej, które uległy zbliznowaceniu, zgrubieniu czy skurczeniu.
    • Wspomaga leczenia chorób, takich jak: uszkodzenie tkanek miękkich, porażenie nerwu twarzowego, rwa kulszowa, zapalenie stawów ostre i chroniczne.
    • Poprawia wygląd skóry po łuszczycy, trądziku, oparzeniach oraz bliznach.
    • Regularne seanse pomogą zlikwidować nadmierną tkankę tłuszczową przez kumulowanie przez organizm energii stymulującej przemianę materii. Po wniknięciu w głąb naszego ciała (do ok. 4,5 cm) promieni podczerwonych, następuje intensywne pocenie się, które pozwala na spalenie nawet 600-900 kcal w 30 minutowym seansie. Utratę wagi powoduje wytworzenie energii koniecznej do produkcji potu.
    • Pomaga wydalać wodę i produkty przemiany materii, metale ciężkie, kwasy
      i nagromadzone w ciele toksyn. Skóra staje się gładsza, zdrowa i czysta. Powyższe efekty możemy uzyskać dzięki regularnemu stosowaniu, czyli codzienne lub co drugi dzień w trakcie sesji terapeutycznej. Pamiętajmy jednak, by nie zastępować sauną ćwiczeń. Może ona stanowić doskonały dodatek w kuracji odchudzającej, ale nie zamiennik.
    • Bóle mięśni;
    • Bóle pleców i stawów wywołane przemęczeniem;
    • Kontuzje sportowe: zwichnięcia stawów, przeciążenia mięśni po dużym wysiłku;
    • Zapalenie stawów, tkanek okołostawowych i tkanek miękkich;
    • Nerwobóle;
    • Bóle reumatyczne, zwyrodnieniowe;
    • Niedociśnienie;
    • Nadwaga;
    • Zaburzenia krążenia;
    • Objawy stresu, zmęczenia i apatii.
    • Niedoczynność nadnerczy;
    • Układowy liszaj rumieniowaty;
    • Stwardnienie rozsiane;
    • Ostry uraz stawu (do 48 godzin od urazu bądź od ustąpienia zaczerwienienia, gorąca lub opuchlizny);
    • Hemofilia;
    • Otwarte rany;
    • Choroby oczu;
    • Implanty chirurgiczne, wszczepy silikonowe;
    • Silne oparzenia słoneczne;
    • Ostre infekcje;
    • Ciąża;
    • Złe samopoczucie w trakcie seansu jak i po nim.
  • Przed wejściem do sauny nie stosujemy żadnych kremów czy balsamów do ciała, zmywamy makijaż, a także zdejmujemy wszelką biżuterię czy okulary. Skóra musi naturalnie oddychać, by umożliwić wydalanie wszelkich zanieczyszczeń na zewnątrz. Osoby noszące soczewki mogą w nich pozostać, o ile producenta tego nie zabrania.

    Warto mieć również ze sobą ręczniki np. jeden duży do siedzenia, drugi do ocierania potu, a trzeci do podłożenia pod stopy. Do sauny wchodzimy bez klapek i siadamy na ręczniku tak, by nie stykać się skórą z powierzchnią drewnianą.

    W czasie seansu nie pijemy żadnych płynów. Nie należy również wchodzić bezpośrednio po posiłku, ani na czczo. Najlepiej odczekać godzinę lub dwie od posiłku.

    Optymalny czas jednorazowego wejścia wynosi 15-30 minut w temperaturze ok. 45°C–60°C. Po zakończonym seansie wychodząc z kabiny warto owinąć się ręcznikiem bądź szlafrokiem, a także uzupełnić płyny. Po wizycie w saunie infrared nie musimy się schładzać pod prysznicem. Dzięki wysokiej temperaturze otwierają się pory, przez które usuwane są zarówno toksyny, jak i metale ciężkie obecne w zwykłej wodzie. Podczas korzystania z prysznica nasza skóra pochłonęłaby je z powrotem. Zaleca się jedynie delikatnie przetrzeć twarz wodą bądź tonikiem bezalkoholowym. Szybsze krążenie krwi sprzyja lepszemu wchłanianiu zaaplikowanych kosmetyków, więc warto użyć balsamu nawilżającego.

Data modyfikacji: 19 września 2017